Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

dilluns, 24 de febrer del 2014

DILLUNS DE LLIBRES - TOM GATES

Fins ara us he parlat dels dos llibres que li van regalar al meu fill petit, de 6 anys. Avui, com és dilluns, toca parlar d'un altre llibre, però aquest cop, per a més grans. 

El meu fill gran (en breu 11) no és que sigui massa lector, de fet, ha tret el gen pare-mare (més pare que mare, tot s'ha de dir) que ni li agrada llegir. El Tió cada any li caga un llibre o altre i la veritat és que fa un sobreesforç per saber quin i així i tot normalment no l'encerta. Com a punt positiu per al meu fill, haig de dir que fa l'esforç i se'ls llegeix, encara que rondini. I m'acaba dient, doncs m'ha agradat.

Aquest any, com no podia ser d'una altra manera, el Tió li va cagar el seu llibre, i en veure'l la resposta immediata del nen va ser "doncs que sàpigues que no me'l penso llegir", a lo que jo, com a mare seva que soc, vaig somriure sabent perfectament que se'l llegiria com ha fet cada any. No ho pot evitar, li pot més la mala consciència de saber que a mi m'agrada que se'l llegeixi i ho fa. 

El llibre en qüestió és aquest 

El món genial del Tom Gates - Ed. Bruño

Pels que ja coneixeu El diari de Greg, aquest llibre, El món genial del Tom Gates és molt similar. Es tracta d'una sèrie de llibres en la que un nen d'uns 13 anys conta com li van les coses tant a casa com a l'escola i la manera de fer rabiar la seva germana. 
Si sou dels que penseu que segons quins llibres o dibuixos no són una bona influència, aquest és un d'ells, perquè el Tom Gates és un buscador de conflictes nat, li encanta fer empipar la seva germana, no fa el que li demanen a l'escola, critica i rondina dels pares, etc. En definitiva, el que fa un nen pre i adolescent.

La gràcia principal d'aquest llibre és la manera com està escrit, no és un llibre de grans lletres, sinó que cada pàgina combina lletra amb dibuixos i a cada paràgraf va jugant amb el tipus de lletra, les negretes i els subratllats, tot per fer-ho més amè. 


En definitiva, el meu fill se'l va llegir en UNA nit. I com que ens va costar trobar la segona part, se l'ha rellegit tres vegades més. 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta que em comenteu alguna cosa.