Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

dilluns, 14 d’abril del 2014

DILLUNS DE LLIBRES - A DORMIR



Avui sóc conscient que l’entrada del llibre que faré no deixarà indiferent a ningú i que, segurament, la meitat de la gent que em llegia deixarà de fer-ho. Però vull donar una visió diferent del llibre, la visió que jo vaig tenir i que vaig dur a la pràctica.

Abans d’estar embarassada del meu primer fill no havia sentit a parlar mai del Sr. Eduard Estivill, no en sabia res. Quan estàs embarassada comences a buscar informació, llibres sobre paternitat, llibres d’ajuda, etc.  Recordo perfectament el dia que me’l van recomanar. Estava a casa amb uns amics que tenen un fill tres anys més gran que el meu, parlàvem de nens, d’educació, d’errors i moltes altres coses. I, de sobte, ell em va dir, coneixes l’Estivill? Jo li vaig contestar que no, no sé qui és. Doncs és un metge que ha fet un llibre per fer dormir els nens que va bé. Nosaltres el vam haver d’aplicar als 18 mesos perquè no hi havia qui dormís a casa abans. Te’l recomano

I, com us he dit, per aquella època jo em llegia qualsevol llibre o revista sobre maternitat que em recomanessin. Per tant, em vaig comprar el llibre " A dormir" i me’l vaig començar a llegir. Jo aquest llibre sempre l’he separat en dues parts, la primera, és la que t’ensenya com has de dormir un nadó i sobretot com no has de fer-ho. I la segona, i la que té més controvèrsia és el mètode que utilitza el Sr. Estivill per fer dormir als nens un cop que aquests ja han adquirit uns mals hàbits.

Per sort, jo me’l vaig llegir abans de ser mare, i vaig poder posar en pràctica els consells per posar a dormir el meu nen per a evitar futurs problemes. Són idees molt simples i lògiques, però que si te les expliquen totes juntes i t’ensenyen les conseqüències de no fer-ho bé, realment t’adones de la importància de fer dormir bé un nadó, fins i tot per quan sigui adult. Consells tant simples com, no fer-los dormir amb música i quan es diu música es diu amb la ràdio o la tele, tenir uns horaris normalitzats i amb unes rutines fixes, posar-los a dormir relaxats, no després d’un joc molt esverat, no acostumar-los a dormir en braços (que això no vol dir no tenir-los en braços abans de dormir) i moltes altres rutines que faran que ells dormin molt millor.

El meu fill gran no va ser molt bon dormidor, fins ben be els 2,5-3 anys es despertava molt per la nit, però va ser bàsicament perquè sempre estava malalt. Però a l’hora de posar-lo a dormir no teníem problemes, el posaves al llit i es quedava dormit. El ball començava 2 ó 3 hores més tard, quan els mocs el tapaven o la panxa li feia mal. El mètode pròpiament dit, no el vam utilitzar més que dues vegades que, després d’una setmana de dormir amb mi al llit perquè estava malalt, el vam tornar a passar al seu i evidentment no volia. Però la veritat és que no va durar més de 10 minuts un dia i ja està.

Amb el petit, no hem tingut mai problemes de son, ens rentem les dents, contem un conte o juguem una estona, ens fem un petó, ens tapem i abans de que pugui dir-li bona nit ja està dormit.

En definitiva, jo us recomano el llibre Nen a dormir, del Dr. Estivill, però no us el recomano pel seu mètode d’ensenyar a dormir un cop el nen ja dorm malament, el trobo massa bèstia. Sinó que us recomano el llegiu abans de tenir problemes de son amb els vostres fills.


2 comentaris :

  1. Estic completament d'acord amb tu. Els meus fills dormen perfectament bé, gràcies, crec, per havrr llegit les recomanacions del dr. Estivill abans de ser pares!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que entre el blanc i el negre hi ha el gris.
      Bona Pasqua!!

      Elimina

M'encanta que em comenteu alguna cosa.