Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

dimarts, 27 de maig del 2014

MANDALES

No sé si us ho havia contat, però soc seguidora de blocs, bastants blocs. L'altre dia, llegint-ne un, vaig llegir unes de les activitats que van fer al Punto Mom (una trobada de mares blogueres a Astúries). D'entre moltes coses que van fer, va ser una ponència sobre benestar emocional donada per una noia anomenada Laura i el seu bloc My wellness lab.

Com jo últimament no estic en el meu millor moment, i busco qualsevol cosa que em faci relaxar-me i trobar una mica d'equilibri, vaig anar a mirar què havia explicat aquesta noia al Punto Mom. I bàsicament del que va parlar va ser de les mandales.

Que les mandales són beneficioses per l'estrès ja ho sabia. De fet, la meva sogra ja li va regalar un llibre al petit i sempre ens ha dit que són tant bones per relaxar-se. Però en moments que tu no estàs massa fina, necessites petits estímuls que et recordin aquestes coses.

Per tant, em vaig llegir l'entrada sobre les mandales que va escriure al seu bloc, i vaig decidir que aquella mateixa tarda agafaria el llibre que ens havia regalat la sogra i en pintaria una. Quan vaig arribar a casa, vaig buscar el llibre i no el vaig trobar, així que me'n vaig imprimir una d'internet (n'està farcit). Vaig començar a pintar la meva mandala. No portava ni un minut, va venir el Joan a preguntar-me què feia, li ho vaig ensenyar i em va demanar que li imprimís una per ell, i li vaig fer.

No es va aixecar en tota la tarda de la cadira, va pintar tota la tarda la mandala. Si no ho veig, no ho crec. Tenia molt clar que li volia portar a la senyoreta el dia següent. I li va quedar preciosa (llàstima que no li vaig fer foto).

Quan va acabar, me'n va demanar una altra (que tenim guardada per regalar-li a l'àvia) i després dos més que li vol regalar a les altres senyoretes. En total ja no sé les mandales que porta pintades.

La de l'àvia

Per alguna altra mestra

A mi, potser no m'han sigut massa efectives, no he aconseguit passar del cercle central, però per a ell és un relax total. En dono per satisfeta.


La meva mandala

4 comentaris :

  1. Vaya preciosidad de mandala. Me ha hecho mucha gracia porque mi suegra también le regaló un libro de mandalas a David. Hace tiempo que no pinta ninguna pero la de buenos ratos que ha pasado entretenido con ellas. Intentaré pintar yo una a ver si realmente tiene esos efectos tan beneficiosos, ya te contaré ;-).
    Silvia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Silvia, la verdad es que es un proceso de relajación mental, porque entre que decides qué colores quieres combinar, y cómo quieres pintarla te abstraes del mundo que te envuelve.

      Elimina
  2. I tant que són beneficioses. La meva filla Aina, té dislèxia per un tema de lateralitats creuades. A part de la teràpia de la logopeda a casa pintem mandàles. Les mandàles ajuden a la ment en la ubicació espaial, a nens amb problemes de lateralitats creuades i dislèxies els va de fàbula, igual que les senefes, però la mandala potser pel seu efecte relaxant, ajuda a ubicar "objectes" (en aquest cas formes) mentalment, sabent la "situació espaial següent... sempre seguint un ordre infinit... Gràcies Pètal, els teus escrits sempre són interessants. Un petó.
    Montse

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres Montse això de la lateralitat no ho sabia, i em va de fàbula, perquè el Joan és esquerrà com jo, i gira molt algunes lletres i números i encara que és massa petit per saber si és lateralitat creuada, em fa por que no tingui algun petit problema.
      Gràcies a tu per llegir-me i contestar-me.
      Un petó.

      Elimina

M'encanta que em comenteu alguna cosa.