Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

dilluns, 21 de juliol del 2014

FESTA MARINERA (PART I)

Hola quánts dies sense passar-me per aquí, però és que m'ha estat impossible. Primer de tot durant el mes de juny vaig estar de baixa per una tonteria que m'ha fet la vida impossible. Descarregant la maleta del cotxe, quan tornàvem de Lloret, se'm va caure a sobre el peu i em va fer tal cop que vaig estar un mes sense poder posar el peu a terra. Encara avui tinc un bony, que quan vulgui ja marxarà. Però ja està.

Tenia moltes ganes de fer l'entrada d'avui, tot estava pensat des de febrer, però era secret i no podia. Ara ja us ho puc explicar tot, no ha estat fàcil guardar el secret tant de temps, tenia temptacions d'ensenyar-vos com anaven evolucionant les coses, però l'homenatjat em llegeix.

Us explico, mon germà ha fet 50 anys!!! i això s'ha de celebrar. Ma mare, que pobreta físicament no està massa fina, tenia ganes de celebrar-ho tots junts. Ell viu a Mallorca, així que el mes de febrer es va posar en marxa l'operació Festa Marinera, vam buscar els bitllets d'avió, l'hotel i el cotxe de lloguer. Li vam preguntar a la meva cunyada si tenien pensat fer alguna cosa per celebrar l'aniversari i ens va contestar que si, que com ell en feia 50 i ella 40 volien fer alguna festa però encara no tenien planejat res concret. Llavors li vam proposar que ella s'encarregués de preparar la festa, que de la decoració m'encarregava jo. I de seguida va acceptar.

Tenia molt clar que la temàtica seria marinera, la festa seria pel juliol, encara que es va començar a preparar al febrer. Ja sabem que al Pinterest trobes de tot durant tot l'any, vaig crear un tauler i vaig anar traient idees d'allí.

Com era una festa de 50/40 anys tenia clar que no podia ser una festa infantil, però tampoc volia que fos una festa seriosa. Les festes són per divertir-se i han de ser alegres. I al ser una festa marinera, els tons havien de ser en blau. Jo volia uns blaus vius, un blau elèctric i un carbassa, però l'època de l'any en què  va començar tot i el lloc on visc em va limitar molt a l'hora de trobar el material per a treballar. Així que finalment em vaig decidir per blau marí i blau clar.

Per posar-li els tocs alegres vaig pensar en una garlanda en forma de xancletes de mar. I per a que tinguessin més vida, vaig fer dos segells, un en forma de cranc (per algo ell és cranc al zodíac) i l'altre en forma de peixet. Llàstima que (per culpa del peu) no vaig poder anar a comprar la tinta de segell carbassa que jo volia, només en vaig trobar una aquí al poble i estava mig resseca. Per tant el cranc no es veu massa gens.

El cranc a les sabatilles blaves no es veu

Una altra gran idea que vaig trobar al Pinterest van se uns vaixell de paper per posar-hi les coses de picar. Una festa marinera no ho és sense els seus vaixells.

Així van quedar fets.

Així un cop omplerts. Van agradar molt.
La idea pels coberts que vaig veure aquí, em va agradar molt, però no vaig trobar aquests caramels per posar-los en forma de salva-vides, així que vaig canviar-ho per uns dofins troquel·lats que saltaven les onades, lligats amb uns cordill de color blau clar.

Uns dofins als coberts

El següent pas, va ser decorar els bols en els que aniria el menjar. Per a ells els vaig enganxar uns crancs, com els de les sabatilles. Aquests si que es veien.

Uns crancs als bols.
I per finalitzar amb les coses que vaig estar preparant, us ensenyo unes piruletes de números amb el 50 i 40 per posar al pastís. La part fistonejada està feta amb el mateix paper amb què vaig fer els vaixells. Els números són uns números de feltre que vaig comprar a una llibreria. El de color blau, el vaig entintar perquè era blanc. 

piruletes de números per decorar el pastís
Per últim en la primera part de la festa marinera us mostro un dels dos pompons que vaig fer per decorar la taula. Estan fets amb paper de seda blau clar i blau fosc.

Un dels pompoms
I fins aquí us ensenyo el que vaig preparar. El proper dia us ensenyaré la resta de decoració que hi havia i com va anar tot cap a Palma. També us ensenyaré com va quedar tot a la taula.

Espero que us hagi agradat tot, de moment.





Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta que em comenteu alguna cosa.