Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

divendres, 19 de desembre del 2014

CALENDARI D'ADVENT

Seguint amb la inspiració nadalenca, avui us presento el calendari d'advent que he fet aquest any.

Tenia clar que no volia un d'aquells que s'hagués d'omplir de coses. Cada any el faig d'aquests, però no el carrego de llaminadures perquè la sogra ja els regala un d'aquell de xocolatines a cadascun, així que de sucre ja en van servits. I com l'omplo de xorradetes, em gasto un dineral en coses que en dos dies estan o trencades o oblidades, i em fa molta ràbia.

Aquest any em venia de gust fer-ne un d'aquells que a l'obrir la casella corresponent hi hagués una acció a realitzar. Així que quan vaig veure aquest al Pinterest no m'ho vaig pensar dues vegades, era l'ideal per a aquest any.

Font

Per fer-lo em vaig imprimir un calendari  d'aquests i el vaig retallar a 20x20 cm. Després em vaig baixar un altre a un programa d'edició d'imatges i li vaig borrar totes les caselles amb els números i els dibuixos per tenir les caselles de sota exactament de la mateixa mida. 

Un cop aconseguit que em quadressin els dos quadrats, vaig començar a retallar les caselles per a poder obrir-les. S'ha de tenir en compte que si no deixem espai entre la casella de dalt i la de baix retallaríem tot el quadrat, i no interessa.



Un cop retallades totes les caselles, em vaig dedicar a escriure el que li corresponia a cadascuna d'elles. Inicialment, vaig començar a fer-ho per l'ordinador per a que el peque pogués llegir-ho sense problemes, ara que comença a llegir. Però com se'm tirava el temps a sobre, vaig acabar per fer-ho a mà (ja m'ha recordat algun dia la mala lletra que faig).

Un cop tot retallat i quadrat, vaig retallar un quadrat de cartró de 22x22 cm i el vaig pintar de color daurat. Hi vaig enganxar el calendari i així ja tenia el suport. 

Ja podíem començar a obrir caselles.



Què hi ha?, doncs coses que sé que a ells els agrada, una sessió de pessigolles, una sessió de teatre, contar un conte, anar a veure els llums de Nadal a Barcelona, una tarda de fer galetes, alguna xuxe, etc. 

Però, no tot és tan fàcil, hi ha una condició per poder obtenir la prenda, s'ha de pintar el dia corresponent. Si no es pinta no hi ha regalet, jeje què dolenta soc. Així els faig treballar una mica. 

Així ens està quedant

Així està quedant de moment. Quan arribem al 24, pintarem també els laterals i ja quedarà una bonica decoració més nadalenca. 

La veritat és que m'està agradant, i a ells també, se l'agafen amb moltes ganes. I a mi, em recorda el calendari que jo tenia de petita. Era com els que venen ara de les xocolatines, però quan obries les finestres et sortia una imatge del Nadal, o l'estrella, o un pessebre, i et feia molta il·lusió només el fet d'obrir-les cada dia.


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta que em comenteu alguna cosa.